Stanowisko przewodniczącego Komisji

Objęcie stanowiska następuje krótko po tym, jak otrzymał zgodę nowy Parlament. W ten sposób, poprzez głosowanie w wyborach do parlamentu Europejskiego, obywatele nie tylko mieli możliwość wpływania na kształtowanie Parlamentu, ale także określić, kto będzie odpowiedzialny za dostawy i prowadzenia polityki UE.

Zwykłej procedury legislacyjnej

ZWYKŁEJ PROCEDURY LEGISLACYJNEJZwykłej procedury legislacyjnej, daje taką samą wartość decyzji parlamentu Europejskiego i Rady UE w odniesieniu do szeregu obszarów (jak zarządzania gospodarczego, imigracja, energia, transport, środowisko, ochrona konsumentów i inne). Duża część przepisów ue przyjęte wspólnie przez parlament Europejski i Radę.

Prawne dokumenty Procedura wspólnego podejmowania decyzji został przedstawiony przez Traktat z Maastricht, jak później została rozszerzona i uproszczona Traktatu z Amsterdamu. Wraz z wejściem w życie Traktatu z Lizbony, przekierowanie do stron zwykłej procedury legislacyjnej, stała się głównym procedury legislacyjnej w systemie UE do podejmowania decyzji.

Parlament europejski może zatwierdzić lub odrzucić wniosek legislacyjny lub zaproponować zmiany w niego. Rada nie jest prawnie zobowiązany stosować się do opinii Parlamentu, ale zgodnie z orzecznictwem Trybunału sprawiedliwości Unii europejskiej, nie powinien podejmować decyzji bez niego otrzymał. Na początku, traktat Rzymski w 1957 roku. zapewnia Parlamentu konsultacje rolę w procesie legislacyjnym, jak ustawodawstwo oferuje Komisję i przyjęte przez Radę.

Jednolity akt europejski z 1986. i Kontrakty z Maastricht, Amsterdamu, Nicei i Lizbony konsekwentnie rozszerzyć uprawnienia parlamentu Europejskiego, który, być może, już na równych zasadach z Radą w znaczną ilość statystyk (patrz zwykłej procedury ustawodawczej), a konsultacje nierdzewnej w specjalnej procedury ustawodawczej stosowane w ograniczonej liczbie przypadków.

Procedura ta jest obecnie stosowane w ograniczonej liczbie legislacyjnych obszarach jak obsługa wyjątków w tej dziedzinie na rynku krajowym i konkurencyjną prawo. Konsultacje z Parlamentem, również należy, jak procedura, gdy są przyjmowane umów międzynarodowych w ramach wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa.

Wybiera po dwa i pół roku, itp. za pół parlamentarny mandat, jak może być ponownie wybrany. Przewodniczący reprezentuje parlament poza instytucje i w stosunkach Parlamentu z innymi instytucjami UE.

Przewodniczący kieruje pracami parlamentu

PRZEWODNICZĄCY KIERUJE PRACAMI PARLAMENTUJego organów też są pod jego kontrolą, a także dyskusji w trakcie sesji plenarnych i przestrzegać przestrzeganie Przepisów. Po otwarciu każdego posiedzenia rady Europejskiej przewodniczący parlamentu Europejskiego wyraża opinię i reprezentuje interes w Parlamencie do tematu z porządku obrad, a także w innych sprawach.

Po tym, jak Parlament uchwali budżetu Unii europejskiej, z podpisem przewodniczącego budżet wchodzi w grę. Przewodniczący parlamentu podpisuje wraz z przewodniczącym Rady wszystkie akty prawne wydane na podstawie zwykłej procedury legislacyjnej.

Parlament europejski składa się z 751 członków, wybranych w 28 krajach członkowskich rozszerzenia Unii europejskiej. Od 1979 r. członkowie parlamentu europejskiego są wybierani w drodze powszechnych wyborach bezpośrednich na pięcioletnią kadencję. Każdy kraj sam określa formę wyborów, jak należy zapewnić równość płci i tajnego głosowania. W wyborach na EP mają proporcjonalną reprezentację.

Liczba miejsc jest określana na podstawie liczby ludności każdego państwa członkowskiego. Nieco więcej niż jedna trzecia członków parlamentu stanowią kobiety. Członkowie parlamentu europejskiego są łączone w orientacji politycznej, a nie narodowości.

Członkowie parlamentu otrzymują miejsce w sali zgodnie z jego grupy politycznej – są one połączone w polityczny, a nie narodowy zasada. Obecnie w parlamencie Europejskim są 8 grup politycznych. Minimalna liczba członków dla edukacji politycznej grupy, a w 25, jak powinny być składane co najmniej 1/4 z państw członkowskich. Każdy członek parlamentu  może być członkiem tylko jednej grupy politycznej.

Każda grupa polityczna troska o własnej wewnętrznej organizacji, jak jest prezes biura i sekretariatu. W komorze miejsca członków parlamentu przydzielane są w zależności od ich przynależności politycznej, na lewo, na prawo, w porozumieniu z przewodniczącymi grup. Przed każdym głosowaniem w sali plenarnej grup politycznych dokładnie zbadane sprawozdania komisji sejmowych i wnoszą zmiany do nich. Do przyjęcia pozycji politycznej grupy uzyskuje się poprzez dyskusje w grupie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *